Khasiat ESP Soy Protein




Apa itu ESP Soy Protein?

ESP adalah minuman soya yang membekalkan protien. Protien adalah makanan yang penting untuk tubuh kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protien seperti tulang, kulit, rambut, otot, plasma, organ, antibodi, enzim, hormon, hemoglobin dan sel-sel. Manakala sel-sel dalam tubuh badan kita bergantung kepada protien untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru dan menggantikan tisu-tisu badan yang lama dan tua atau yang telah rosak.

Apa terjadi jika kekurangan protein?
  • Rasa lemah, lesu, tak bermaya akhirnya menggeletar.
  • Kolesterol tinggi, tekanan darah rendah jadi pening.
  • Punca ulser perut + ulser usus disebabkan gastrik
  • Luka lambat sembuh akhirnya berparut.
  • Ganggu penglihatan / lama kelamaan jadi kabur.
  • Antibodi tak kuat. Bila kurang protein, badan tak boleh nak lawan penyakit yang datang. Kurang ketahanan.



Apa Yang Menarik tentang ESP?
  • ESP ni adalah sember protien lengkap yang ada 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar untuk kita dapatkan daripada diet harian kita. 
  • ESP mengandungi kacang soya non-GMO yang semulajadi dan ia bebas dari kolestrol ia juga rendah lemak. 
  • ESP terbukti mampu membekalkan tenaga yang boleh bertahan berjam-jam lamanya. 
  • ESP bantu untuk kekalkan paras gula dalam darah. 
  • ESP bantu untuk kekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dna pembentukan otot baru, 
  • ESP tiada perasa tiruan, pengawet dan pewarna. 
  • ESP mengandungi lemak yang sangat sedikit iaitu 1gm dan tiada laktosa dimana kadar untuk hadam adalah sangat tinggi.

Sebab itu, badan kita sangat memerlukan PROTIEN. Sebabnya MAKANAN UTAMA bagi SEL ialah PROTIN. Sel yang sihat dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat.


Siapa Yang Memerlukan ESP?

1. Wanita atau lelaki yang ingin kulit yang cantik
  • ESP membekalkan protein yang perlu untuk keanjalan dan kelembapan kulit. Protein yang mencukupi akan mempercepatkan penggantian sel-sel kulit baru, sekaligus mengurangkan kedutan dan menjadikan kita nampak lebih muda. Bagi yang mempunyai masalah jerawat, ESP membantu mempercepatkan proses pengecutan jerawat dan mengurangkan kesan parut.

2. Wanita atau lelaki yang ingin kurus secara sihat
  • ESP membantu menahan rasa lapar. Ia bertindak dengan membekalakan protein pada kadar yang tinggi tetapi dalam keadaan rendah kolesterol dan rendah lemak. Ia juga membantu membina otot bagi mengelakkan badan daripada menggeleber setelah kehilangan berat badan. Hanya dengan 2 scoop ESP setiap kali bancuhan, ia akan memberikan rasa kenyang yang berpanjangan. Boleh menggantikan breakfast dan dinner anda!

3. Wanita atau lelaki yang mempunyai masalah kesuburan
  • Pemulihan sel-sel dalam badan turut mempengaruhi kesuburan seseorang. Terdapat penemuan yang menyatakan 'Isoflavon' dalam soya menyerupai fungsi Clomid (sejenis ubat kesuburan) yang merangsang penghasilan lebih hormon Estrogen bagi merangsang hormon penggalak ovulasi. Ini akan dapat meninggikan kebarangkalian  persenyawaan.

4. Ibu yang hamil
  • ESP membantu mengukuhkan rahim ibu mengandung. Ia dapat mengelakkan berlakunya masalah 'bleeding' semasa mengandung. Ia juga membantu membina dan memperbaharui sel-sel tisu dan hormon dalam tubuh. Ia penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit bayi. Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Di samping memberi tenaga pada ibu, ESP mampu mencantikkan kulit bayi dalam kandungan dan ibu mengandung itu sendiri.

5. yang berpantang
  • ESP berfungsi memulihkan sel-sel badan dan mempercepatkan pemulihan luka sewaktu bersalin. Ia juga dapat menguatkan dan mengencangkan kembali otot wanita yang lembik dan menggelebeh selepas melahirkan anak. Tisu dan otot yang rosak ketika proses kelahiran juga dapat dibaikpulih kembali di samping memberi tenaga buat ibu-ibu yang sedang berpantang.

6. Ibu yang menyusu
  • ESP membantu menngkat, memekat dan menambahkan kualiti susu ibu (MILK BOOSTER).

7. Pesakit kencing manis dan penyakit lain
  • Kandungan Indeks Glisemik yang rendah iaitu 39 di dalam ESP menjadikan ianya sangat sesuai kepada penghidap kencing manis. Kandungan Isoflavones dalam kacang soya dapat membantu merendahkan kadar kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung. Ia juga mampu meningkatkan dan membaiki kualiti memori.

8. yang penat bekerja yang sering letih dan lesu badan
  • ESP membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia sangat baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.

9. Mereka pesakit gastrik
  • Sifat kealkalian Esp membantu meneutralkan asid gastrik di dalam perut pesakit gastrik. Jika diamalkan secara berterusan, kemungkinan anda bebas dari derita gastrik. Klik di SINI untuk info lanjut berkenaan gastrik.

Apa rasa ESP? 

ESP berperisa mild soya dan tak ada rasa dan bau soya. Jika anda tidak berapa menggemari rasa soya, anda boleh mencampurkan ESP dalam minuman kegemaran anda yang lain (jangan campurkan dengan Teh atau Kopi). Atau lebih mudah boleh dicampurkan dengan Milo atau Rebina. Di minum sejuk akan menambahkan kesedapan ESP.


Berapakah harga ESP? 

1 caniter 850g berharga RM150 bagi penggunaan 2bulan.

Saya menyarankan anda berdaftar sebagai ahli shaklee dengan yuran pendaftaran Rm75 sekali seumur hidup dan dapatkan diskaun 25% bagi setiap produk Shaklee. Info lanjut pndaftaran ahli boleh klik di SINI



Untuk melihat lebih banyak testimoni ESP Shaklee, klik di SINI
Untuk membuat pembelian ESP Shaklee secara online, klik di SINI

INA BAKERI
Call/Whatsupp: 013-4639523
Email: norhaslinabakeri@yahoo.com
Add FB saya: INA BAKERI untuk CHATTING secara lansung dengan saya
Klik LIKE di Fanpage saya: MAMA ARISSA untuk mendapatkan pelbagai TIPS dan INFO berguna secara PERCUMA
Konsultasi PERCUMA hanya untuk customer saya sahaja ya =)
Penghantaran PERCUMA sekitar KUANTAN.
Perkhidmatan POS seluruh Malaysia (termasuk Sabah & Sarawak)


No comments:

Post a Comment

nRelate All Blog Sections

Ratings and Recommendations by outbrain