Ubat Tradisional Paling Mujarab Sembuhkan Batuk & Selsema


Assalamualaikum buat pengunjung setia blog Mama Comel Arissa =) Alhamdulillah, dapat sekali lagi berkongsi ilmu untuk tatapan umum. Dua hari yang lepas ina ada menulis entry berkenaan Tips Mengeluarkan Hingus dan Kahak Bayi. Bertalu- talu ina menerima msg dan wassap juga yang ingin menjadi rakan Fb ina untuk bertanya lebih lanjut. Barulah ina tahu, ramai sungguh ibu-ibu yang menghadapi masalah apabila anak diserang selsema lebih-lebih lagi apabila anak belum cukup setahun dan tidak pandai membuang hingus dan kahak dengan sendiri. 

Sebelum ina menulis entry tentang tips mengeluarkan hingus dan kahak bayi tu, ina telah pun mencari info berkenaan bawang putih. Ternyata, selama ini bawang putih yang hanya ina gunakan sebagai penyedap rasa dalam masakan merupakan ubat tradisional paling mujarab menyembuhkan selsema dan batuk. Betulkah? Ya, betul. nak tau caranya? meh ina kongsikan ilmu yang telah pun dikongsi oleh mereka-mereka yang berjaya menggunakan petua ini.


Cara Menghilangkan Batuk dan Selsema Secara Tradisional

1. Ambil 2ulas bawang putih tanpa perlu membuang kulitnya.

2. Cucukkan pada garfu dan bakar dengan api yang perlahan dalam 2minit atau sehingga kulit luarnya hangus. Anda juga boleh menggunakkan oven dengan suhu 180 degree selama 20minit.


3. Kupas kulitnya dan kunyah sebelum tidur. Amalkan 3 hari, Insyallah batuk dan selsema anda akan hilang =)
 ______________________________________________________________________

Haa, mudahkan? Daripada beli ubat di klinik yang mahal lagi ada dadah tu, apakata kita cuba cara tradisional yang sangat menjimatkan ni =) Rasa bawang putih yang sudah di bakar adalah lebih sedap berbanding dengan bawang putih yang masih mentah. insyaallah anda mampu menelanya. Tetapi jika anda tidak sanggup menelannya, anda boleh juga mendapatkan Garlic Shaklee yang mana 100% dihasilkan dari bawang putih segar. Telan aje 2 biji. lagi mudah. Ni ina kongsikan rupa Garlic Shaklee. Rasa nak selsema atau batuk, cepat-cepat telan garlic ni. Bagi hapus semua bakteria.


Banyak kan khasiat bawang putih ni? Bukan hanya merawat batuk dan selsema, untuk pesakit asma, darah tinggi, kencing manis, gastrik dan banyak lagi. Jadi mari kita sama2 amalkan untuk kesihatan yang lebih baik. Kepada anda yang sedang batuk dan selsema tu bolehlah cuba petua ni ye dan kongsikan di ruangan komen samada berjaya atau tidak =) Juga jangan dilupa untuk dikongsikan dengan kawan-kawan dengan menekan LIKE & SHARE dibawah ini =) Semoga bertemu dilain waktu. Assalamualaikum =)

INA BAKERI 
Pengedar Shaklee Kuantan & Seluruh Malaysia
Call/Whatsupp: 013-4639523
Email: norhaslinabakeri@yahoo.com
Add FB saya: INA BAKERI untuk CHATTING secara lansung dengan saya
Klik LIKE di Fanpage saya: MAMA ARISSA untuk INFO berguna secara PERCUMA
Penghantaran Shaklee PERCUMA sekitar KUANTAN.
Perkhidmatan POS seluruh Malaysia (termasuk Sabah & Sarawak)



No comments:

Post a Comment

nRelate All Blog Sections

Ratings and Recommendations by outbrain